نصب و تنظیم iis در ویندوز
فناوری اطلاعات و مهندسی اینترنت

چگونه iis را نصب و تنظیم کنیم.
پ iis مخفف Internet Information Services است و سرویس دهنده وب ایمیل ftp شرکت مایکروسافت می باشد. سرویس دهنده های ایمیل و اف‌تی‌پی متعددی برای مایکروسافت ویندوز وجود دارد که از iis قدرتمنده تر می باشند. اما iis بهترین وب سرور برای ویندوز است.
در این پست طریقه نصب و پیکربندی این سرویس دهنده را آموزش می‌دهم. پیشنهاد میکنم ابتدا تمام پچ‌ها (وصله های امنیتی) سرویس پک ها و هات فیکس ها را نصب کنید. این کار باعث بالا رفتن امنیت سیستم شما می‌شود و خطر هک سیستم را کاهش میدهد.
برای نصب iis به کنترل پنل و add/remove programs رفته و روی Add/Remove Windows Components کلیک کنید. در پنجره باز شده روی Internet Information Services دابل کلیک کنید تا پنجره Internet Information Services باز شود. آنگاه کامپوننت های که مایل به نصب آنها هستید را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنم کامپوننت های
Common Files
Documentation
Internet Information Services Snap-In
World Wide Web Server
را نصب و بقیه کامپوننتها را غیر فعال کنید.
در طی مراحل نصب ممکن است از شما درخواست شود که سی دی ویندوز را در درایو قرار دهید.
بعد از نصب آی‌آی‌اس باید یک هاست و وبسایت ایجاد کنید. برای انجام این کار یک پوشه در درایو سی به نام WEB_ROOT ایجاد کنید. و سایت خود را به این پوشه کپی کنید.
روی مای‌کامپیوتر کلیک راست کنید و کزینه Manage را انتخاب کنید. پنجره Computer Management باز میشود در این پنجره و در قسمت Services and Applications گزینه iis یا Internet Information Services را انتخاب کنید. روی Default Web Site کلیک راست و Properties را انتخاب کنید اکنون یک توضیح برای وبسایت خود بنویسید مثلا my web site!
روی تب Home Directory کلیک کنید و در قسمت Local Path  مسیر وب سایت خود در هارد را بنویسید(C:\WEB_ROOT). اکنون به تب Documents بروید و تیک Default Document را بزنید. اکنون رو دکمه add کلیک کرده و نام صفحه اول وبسایت خود را وارد کنید (پیش فرض این نام index.html است) دکمه ok را بزنید.
اکنون روی وبسایت خود کلیک کنید و دکمه play را در سمت چپ بالا پنجره برای اجرا کردن سرور بزنید. اکنون مرورگر را باز کنید و آدرس http://localhost/ را در آدرس باز بزنید. چنانچه همه مراحل به درستی انجام شده باشد باید بتوانید صفحه اول سایت خود را ببینید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط فاضل رحمانی